"Allah tiada Tuhan melainkan Dia Yang Hidup kekal lagi terus menerus mengurus makhluk Nya,tidak mengantuk dan tidak tidur.Kepunyaan Nya apa yang ada di langitdan di bumi.Siapakah yang dapat memberisyafaat disisi Allah tanpa izin Nya?Allah mengetahui apa-apa yang di hadapanmereka dan di belakang mereka, dan mereka tidak mengetahui apa-apa dari ilmu Allah melainkan apa yang dikendaki Nya.Kursi Allah meliputi langit dan bumi.Dam Allah tidak merasa berat memelihara keduanya, dan allahMaha Tinggi lagi Maha Besar."

ishhh

lerhhh..... lama lah x post blog kn.....

wahhh!!! im wearing a tudung !!

cube tengok gamba nih.. haha... nih gamba 1st aku kua pakai tudung... kali ni je lah.. esok nye x pakai tdung balik.  tp nampak mcm cute x? hahaha... opss terpuji lah plak... 
hah !! tuh td kn mcm pakai x pakai kn.. main2.. yang ni betul2.. ak dah start pakai tudung
sbnanye x derr idea lah nk post aper.. otak bekuuuu -,-

wanita penyayang

Wanita ini, kerana sudah tua dan uzur, lutut pun lemah dan sentiasa sakit, menggunakan kerusi roda semasa tawaf dan saie. Dia mengupah petugas Arab menolaknya, tujuh kali pusingan tawaf dan tujuh kali berulang alik antara Bukit Safa dan Marwah.

Beliau menunaikan tawaf rukun dan saie saja. Yang sunat tak mampu kerana uzur. Lagi pun wangnya hanya cukup-cukup saja.

Namun, ada satu amalan mulia dimiliki Muslimah ini. Yakni mencontohi sunnah Nabi s.a.w., mengasihani dan menyayangi kucing di desanya.

Dia amat suka memelihara kucing. Di rumahnya banyak kucing. Dia melayan makan dan minum kucing. Dia pungut kucing yang dibuang orang, diberikan makan dan minum, dirawat dan dimandikan dengan sabun wangi.

Walaupun banyak kucing jalanan itu lemah, sakit, kurus kering atau lumpuh, tetap diambilnya untuk dirawat di rumahnya. Ada yang berkudis dan sakit serius. Pendeknya rumahnya menjadi pusat kucing kurap.

Maka terkenal lah rumahnya jadi pusat rawatan kucing. Mana-mana kucing yang mati dikuburkan di kebunnya. Demikian begitu kasih Muslimah ini kepada makhluk Allah yang lemah lembut itu.

Justeru, ada kucing-kucing peliharaannya manja, gemuk dan sihat, serta cantik-cantik belaka, berkat khidmatnya, yang ikhlas.

Tahun itu beliau berangkat, menunaikan haji dengan menggunakan perkhidmatan Tabung Haji. Gembira dan sayu nian kalbunya, kerana hajatnya untuk ke Tanah Suci, solat di Masjidilharam dan melihat Baitullah di depan mata sudah terkabul sudah.

Ingin di hatinya untuk tawaf banyak-banyak seperti orang muda dan sihat. Tetapi apakan daya, lututnya sakit manakala badan uzur. Setelah solat fardu sentiasalah beliau memanjatkan doa dan pertolongan Allah, agar hajatnya dimakbulkan.

Pada suatu hari, semasa hendak pergi solat di Masjidilharam dengan keadaan bertongkat, beliau terjumpa seekor kucing yang kurus, comot, lemah dan lapar.

Apabila kucing itu hendak bangun berjalan, ia jatuh berkali-kali. Kasihan nian wanita tua itu melihat makhluk Allah itu menderita dan sengsara di kota suci Makkah.

Lantas diambilnya kucing itu, diurutnya tubuhnya yang lemah itu. Dibelikan sebungkus nasi berlauk dan diberikan minum air zam-zam yang murni.

Dengan takdir Allah, kucing itu pulih dan sihat. Kucing itu telah menggesel kaki Muslimah tadi, lalu menjilat kedua-kedua tapak kakinya. Ajaib sungguh, kaki dan lututnya yang sakit tadi, tiba-tiba menjadi sihat dan kuat, seperti orang muda.

Muslimah tua tadi dapat tawaf sebanyak-banyaknya, ikut suka hatinya. Tertunailah hajat yang terbuku di hatinya selama ini, berkat menolong seekor kucing di Makkah yang mulia itu..

Setelah tawaf wida (selamat tinggal) dan menziarahi Masjid Nabawi, hajah yang solehah tadi berserta rombongannya bersiaplah untuk pulang ke Malaysia.

Sewaktu hendak menaiki tangga pesawat di Jeddah, Muslimah tua tadi terlopong melihat seekor kucing yang mirip kucing yang ditolongnya sewaktu di Makkah dulu.

Kucing itu duduk di sisi tangga pesawat itu sambil matanya merenung sayu padanya. Apabila Muslimah tadi sampai ke anak tangga teratas, kucing tadi ghaiblah daripada pandangannya.

Demikianlah ganjaran dan berkat orang yang mengasihi kucing, seperti Nabi kita s.a.w. mengasihinya di dunia ini, lebih-lebih besarlah pahala menunggunya di alam akhirat nanti. Amin

hallo may

wahhh... ari nih baru ada masa nk update blog nih.. kalau x.. amek masa baru dapat update.. tuh pon 1 bulan skali... susah kn.. :( ,..
btw.. nk buat aper ek cuti2 nih... x tau la nk g mana kat pasir gudang.. smlm tengok citer judin sengal .. ok fine.. aku x tau aper yg aku citer.. tp hopely !! ari nih x nk jd mcm smlm....plzzzzz...

tips untuk memutihkan muka

  1. Basuh dan bersihkan muka daripada segala kotoran dengan air bersih.
  2. lapkan muka dengan tisu basah atau pun tuala lembut yang bersih
  3. campurkan 1 sudu gula pasir atau pun gula perang dengan pencuci muka yang slalu korang pakai
  4. campurkan dan sapukan kat muka secara lembut.
  5. sambil menyapu.urut muka perlahan-lahan dan membulat sekitar 5-10 minit.
  6. biarkan muka selama 10 minit
  7. bilas muka untuk menghilangkan gula tadi
  8. bilas muka skali lagi dengan air sejuk bagi menutup liang pori yang terbuka. 
amalkan secara seminggu skali... insyallah....

WAHAI WANITA INILAH 23 TANDA LELAKI SETIA PADA ANDA

1.Dia bersungguh2 melakukan sesuatu utk kekasihnya dgn rela bukan krn terpaksa.
2.Dia sentiasa ingin menghiburkan kekasihnya dan berubah menjadi orang yg kuat bercakap.
3.Dia byk menasihati kekasihnya kerana dia amat menyayangi kekasihnya.
4.Dia berusaha mengongkong kebebasan kekasihnya krn perasaan cemburunya yg meluap2.
5.Dia sentiasa takut kehilangan kekasihnya.
6.Dia sentiasa mengawasi pergerakan kekasihnya kerana dia sentiasa berasa curiga.
7.Dia tidak suka ada lelaki lain rapat dengan kekasihnya.
8.Dia mudah merasa cemburu dan sensitif apabila kekasihnya tidak menumpukan sepenuh perhatian kepadanya.
9.Adakalanya dia seperti seorang anak kecil yang meminta perhatian kerana dia mahu kekasihnya melayannya lebih dari org lain.
10.Dia menjadi orang yang paling rajin dan sanggup membantu kekasihnya melakukan apa saja.
11.Dia pandai merajuk hati kerana ingin dipujuk oleh kekasihnya.
12.Dia akan mengelabah apabila kekasihnya berjauhan daripanya terlalu lama.
13.Dia sentiasa mempastikan keselamatan kekasihnya.
14.Dia mementingkan kekasihnya daripada dirinya sendiri.
15.Dia kerap bertanya adakah kekasihnya mencintainya krn dia merasa kasihnya lebih kuat drpd kekasihnya.
16.Dia tidak akan melayan perempuan lain yg tidak ada urusan penting dengannya.
17.Dia cuba meluangkan lebih byk masa dgn kekasihnya walaupun terpaksa menunggu kekasihnya dgn sabar.
18.Dia membanggakan kekasihnya di depan org lain.
19.Kalau ditinggalkan oleh kekasihnya, ia akan berasa serik dan tidak percaya dengan cinta perempuan lain
20.dia sentiasa mengharap kekasihnya kembali kepadanya.
21.Apabila timbul org ketiga, dia akan hilang akal dan sanggup berbuat apa saja untuk merebut kembali kekasihnya.
22.Dia menganggap kekasihnya sebagai orang yg paling dipercayainya dan sanggup menyerahkan harta walaupun nyawanya sendiri.
23.Dia tidak akan berlaku curang kepada kekasihnya namun jikalau dia berbuat demikian itu bererti hatinya belum 100 peratus mencintai kekasihnya.
Bukan semua lelaki sanggup menitiskan airmata hanya untuk seorang perempuan..

welcome bulat to kl

1stly.. aku ingtkan nk balik kl cozz nk amek kate bawak balik jb.. huhuh... ye la kan. ader trasport kn senang.. x yah la susah2 nk kne tggu bas.. kn kn kn.. lagi2 kat sini susah nk dapat transprt .. then.. x kn lah aku nk balik sorg..so.. aku pujuk lah si bulat nih... kalau x der dye. sapa lagi lah nk teman kan aku kn... pujuk unye pujuk.. last2 dye nk jugak ikot aku balik.. fuhh.. slamat .. ader jugak teman..naik je bas otw g larkin.. amek bas pukul 7.30. smpai kl pkul 11.30 then.. ingtkan nk g petaling street.. huhuh.. dah tutup lah pulak.. balik pon nk kne tahan cab.. takot bas dah x der.. maklum lah.. bas kat kl nih aku dah x ingt last dye pukul baper.. thensampai umah terus tydo.. esok pagi relax je kat umah.. rehat2 kat umah sampai malam.. huhh. hari sabtu baru kiteorg kua umah... melayan kerenh mak aku lah.. heee.. pagi2 teman dye g pasa.. biasa la.. tuh la aktiviti aku biler balik kat umah...huhu.. cian bulat.. ikot aku kne tolong mama kat pasa plak.. thenn . malam kne tlg mama kat kedai plak.. heishh.. dari maluri pegi lah ke selayang tuh.. perh.. penat jugak kn tolong kat kedai makan.... tp tlg kat kedai ayah x der la penat mcm nih.. ayah , ibu n adik2 aku datang.. makan besa kiteorg time tuh.. naik pecah petot ak nih.. then ..ahad g kedai lagi.. beli barang2 kedai lah.. boleh plak tokey banggunan tuh datang.. ckp mak aku x baya sewa... time tuh dah pening sangat paler nih.. kne plak ikot ckp tokey tuh.. g lah balai.. wat report.. coz mak aku baa wit sewa.. takot org tipo la kan.. then.. sampai kat balai.. dorang citer punye citer... boleh tahan teruk jugak.. wa dedor bhaiiii!! perh.. balik je.. mama cakap.. act apek tuh gila..baru kua dari hospital bahagia.. die x boleh trime kedai dye kne lelong.. tuh yang masuk sane.. cian kat dye kan.. polis tuh cakap .. dye dah banyak kali datang balai tuh .. wat report.. polis2 kat sana sumer dah knl dye.. x bolehh bela langsng la..balik uma kul 2 pagi.. then bawak lah bulat nih gg round2 kl.. dye nk tengok sangat klcc.. esok nye.. kne bangun pagi jugak... nk g port klang.. g mancing ngn mama .. bulat 1st time g mancing.. huhuh... balik je kate aku rosak... gile kauuu!! ... esok nye panggel la toinggg! ... g amek kate ayah... leh plak belt ddye putus.. naik toingg lagi skali la aku nihhhh!! gila kannn.... penatt tooooo

ombak rindu



wahh.. sorry la.. lambat plak post entry nih.. ye lah kan.. x der masa nk post lah.. copy sempat lahh.. hahha... x der la jahat sangat aku nih..btw.. x ingat lah biler aku tengok wyang citer nih. but 1stly aku tngok ngan kluangman saya!! wahh.. lama x tengok wayang ngan dye.. asik busy dalam penjara je.. x der masa nk klua2 dating nih.. ook.. mule sbnanye x nk tengok sangat citer nih.. sbb romantik sangat. kiteorg nih mana lah nk layan romantik2 nih.. tp dah bosan.. nk spendtime punye pasal.. beli jelah.. tengok punye tengok.. knp lah hero aku nih senyap je tengok citer nih.. aku pon duk la diam2.. makin lama makin kebawah plak laki aku nih...tengok je tepi. dah meleh air mata !! adoi !! kantoi abes... x sangka yg laki aku nih jiwa lembut... haha,..
abes meleleh air mata dia.. aku nih leh menonong je tengok dye nangis.. hahah!!..
then.. 3 ari lepas tuh.. aku balik kl jumpe mak aku.. alamak.. dia pulak ajak aku tgok movie.. dye nih gila movie sikit .. layan je lah.. bkn slalu dapat jmpe mama aku pon.. tengok punye tengok ,.. mak aku bakin kebawah.. aku pun pelik.. knp lah mak aku nih .. mcm nk terbaring je. toleh betol2,.. menangis jugak org tua nih !! nih kali ke dua aku tgok.. x nangis2 jugak.. hahah ..

must read !!


ok... y aku copy artikel nih..., aku nk tau sangat pasal dajjal. so aku search internet.. b4 ni aku x knl pon saper dajjal.. aku dapat tau ada kemunculan dajjal dari fb.. ader org send note.. so aku baca.. ngeri gila.. sumpah aku takot.. actually aku ade save note tuh.. but fon aku pecah.. n i dont know how to get it back :( .. jd.. sbbkn aku x dapat bace tuh balik.. aku search lah internet.. n ni lah yng aku jumpe !

Firman Allah S.W.T yang bermaksud:
“Pada hari datangnya sebahagian tanda-tanda kekuasaan Tuhanmu tidaklah bermanfaat lagi iman seseorang bagi dirinya sendiri yang belum beriman sebelum itu, atau dia belum mengusahakan kebaikan dalam masa imannya.” [Surah Al-An'am: 158]
Sabda Rasulullah s.a.w. yang diriwayatkan oleh Muslim dan Tirmizi dari Abu Hurairah r.a. yang bermaksud:
“Tiga perkara yang apabila telah muncul maka tidaklah bermanfaat iman seseorang bagi dirinya sendiri yang belum beriman sebelum itu atau ia belum mengusahakan kebaikan dalam imannya itu iaitu terbitnya matahari dari barat, Dajjal dan binatang yang keluar dari perut bumi.”
Para ulama Ahli sunnah wal Jamaah menjelaskan bahawasanya Dajjal pasti akan muncul kerana hadis-hadis yang menceritakan tentangnya telah mencapai taraf mutawatir sebagaimana dibentangkan takhrij hadis-hadisnya oleh Syeikh Muhammad Nasiruddin Al-Albani dalam kitabnya
“Qisshah al-Masih al-Dajjal wa Nuzuli ‘Isa ‘Alaihi Solatu Wassalam wa Qatlihi Iyyahu.”
Begitu juga tanda-tanda kiamat selain dajjal diikuti juga dengan tanda-tanda yang lain antaranya seperti gempa bumi di sebelah timur, barat dan jazirah arab, keluarnya asap, binatang dari perut bumi, Ya’juj dan Ma’juj, terbitnya matahari dari sebelah barat, dan keluarnya api dari lembah ‘Adn yang mengiringi manusia. Hal ini disampaikan oleh Nabi s.a.w. riwayat Imam Muslim dalam kitab al-Fitan Asyrath al-Sa’ah, sebagaimana sabdanya:
“Sesungguhnya kiamat itu tidak akan datang sehingga terjadinya sepuluh tanda…”
kemudian disebutkan tanda-tanda sebagaimana telah disebutkan tadi termasuk dajjal.
Disebabkan itulah hendaklah kita beramal soleh sebanyak yang mungkin sebelum keluarnya tanda-tanda kiamat yang besar di atas. Disamping munculnya dajjal juga akan muncul al-Mahdi dan Nabi Isa a.s. Ini semua telah disampaikan oleh Nabi Muhammad s.a.w. melalui hadis-hadisnya yang sahih.
Sifat-sifat Dajjal
Dajjal adalah seorang lelaki muda yang berkulit merah, tubuhnya pendek, berambut kerinting, lebat dan tidak terurus, dahinya lebar, sebelah matanya buta (dalam riwayat Bukhari menyatakan sebelah kanan manakala Imam Muslim meriwayatkan yang buta adalah sebelah kiri), mata kirinya tidak nampak jelas dan ada kulit yang tipis selaput mata yang menebal dalam riwayat lain ia berwarna hijau seperti bintang mutiara.
Manakala mata kanannya sangat jelas seperti buah anggur yang terapung dalam riwayat lain tidak menonjol dan tidak pula timbul ke permukaan. Sedang di antara kedua matanya tertulis perkataan ‘kafir’ yang dapat dibaca oleh orang yang beriman dan orang yang sangat benci pada perbuatannya sama ada yang pandai membaca atau yang buta huruf.
[Kisah Dajjal, Al-Albani, hal 168-169, Pustaka Imam Syafi'i]
Dajjal adalah makhluk paling besar fitnah yang dibawa olehnya. Dajjal juga tidak mempunyai anak dan keturunan.
Keluarnya Dajjal
Dajjal akan keluar dari arah sebelah timur yang bernama khurasan di kampung Yahudiyah kota Ashbahan. Kemudian dajjal akan mengembara ke seluruh dunia. Tidak terdapat satu pun tempat yang tidak pernah dimasuki dajjal kecuali Mekah dan Madinah. Diriwayatkan juga dajjal tidak dapat memasuki empat buah masjid iaitu Masjidil Haram, Masjid Nabawi, Masjid Thur dan Masjid Al-Aqsa. Dajjal keluar dari perkampungan yahudiyah kota Ashbahan bersama tujuh puluh ribu orang Ashbahan sebagaimana diterangkan dalam hadis riwayat Ahmad.
Tiga tahun sebelum kemunculan dajjal manusia dilanda kesusahan dalam kehidupan mereka. Manusia pada ketika itu kelaparan disebabkan bekalan makanan yang tidak mencukupi. Pada tahun pertama, sepertiga langit tidak menurunkan hujan serta sepertiga juga dari tumbuh-tumbuhan tidak tumbuh. Kemudian pada tahun kedua, bertambah lagi dua pertiga sehingga ke tahun yang ketiga sama sekali tidak ada lagi hujan yang turun dan begitu juga dengan tumbuh-tumbuhan kesemuanya mati dan haiwan-haiwan juga mati akibat ketiadaan makanan kecuali beberapa haiwan sahaja. Nabi s.a.w. berpesan bekalan makanan manusia pada ketika itu adalah bacaan tahlil, takbir, dan tahmid.Dajjal tidak dapat memasuki Madinah yang pada ketika itu mempunyai 7 buah pintu, setiap daripada pintu tersebut terdapat 2 malaikat yang menjaganya dengan membawa pedang yang terhunus. Para malaikat menjaga Mekah dan Madinah daripada dimasuki dajjal sehinggalah dajjal pergi ke suatu tanah yang lembab di belakang gunung Uhud, ia memukul-mukul bahagian depan badannya. Kemudian kawasan Madinah mula bergegar sehingga manusia di Madinah yang munafik baik lelaki maupun wanita kesemuanya berlari menuju ke tempat dajjal. Ternyata ketika itu golongan yang paling ramai adalah golongan wanita. Hari itu disebut sebagai “Yaumul Khalash” iaitu hari keterbebasan.
Fitnah Dajjal
Sabda Rasulullah s.a.w:
“Dan di antara fitnahnya iaitu fitnah dajjal ialah ia akan berkata kepada orang-orang Arab kampung, ‘Bagaimana pendapatmu jika aku membangkitkan ayahmu dan ibumu, apakah kamu mahu bersaksi bahawa aku adalah Tuhanmu?’ Dia manjawab: ‘Ya.’ Kemudian dua syaitan yang menyerupakan diri dengan ayahnya dan ibunya, lantas keduanya berkata: ‘Wahai anakku, ikutilah dia sesungguhnya dia adalah Tuhanmu.” (HR Ibn Majah)
Dajjal adalah pembawa fitnah yang paling besar di antara fitnah-fitnah yang ada sejak Allah menciptakan Adam hingalah ke hari kiamat. Antara fitnahnya lagi ialah dajjal memiliki syurga dan neraka padahal hakikatnya syurga tersebut adalah neraka dan neraka itu adalah syurga. Dajjal mempunyai sungai-sungai air dan gunung-gunung roti. Dia memerintahkan langit untuk menurunkan hujan lantas turunlah hujan tersebut.
Dia memerintahkan bumi menumbuhkan tumbuh-tumbuhan dengan segala hasilnya. Dia dapat melintasi bumi dari satu tempat ke tempat lain dengan sepantas yang luar biasa bagaikan hujan yang ditiup angin kencang.
[Peristiwa menjelang kiamat Tanda-tanda Besar, Yusuf bin Abdullah bin Yusuf Al-Wabil Ma,hlm 83,Al-Hidayah]
Dalam hadis Nawwas bin Sam’an r.a. bahawa para sahabat bertanya kepada Rasulullah s.a.w. mengenai dajjal:
“Wahai Rasulullah, berapa lamakah ia tinggal di bumi?”
Baginda menjawab: “Selama empat puluh hari, sehari seperti setahun, sehari lagi seperti sebulan, dan sehari lagi seperti sejumaat dan hari-hari lainnya seperti hari-harimu (seperti biasa).”
Mereka bertanya: “Bagaimanakah kecepatan bumi?”
Baginda menjawab: “Seperti hujan ditiup angin kencang.” Lalu ia mendatangi suatu kaum dan diajaknya kaum itu,kemudian mereka mempercayainya dan memenuhi seruannya. [HR Muslim]
Perlindungan dari Fitnah Dajjal
Nabi-nabi sekaliannya telah memperingatkan umatnya akan fitnah-fitnah dajjal. Telah disampaikan kepada kita bagaimana ciri-ciri dajjal dan fitnah-fintah yang dibawanya adalah untuk umat Nabi Muhammad s.a.w. ini sentiasa waspada terhadap dajjal kerana munculnya dajjal ini adalah pada zaman umat Nabi Muhammad s.a.w. kerana nabi Muhammad s.a.w adalah penutup para Nabi. Hendaklah kita memohon perlindungan daripada Allah dari fitnah dajjal ini. Cara-cara memohon perlindungan adalah :
  1. Berpegang teguh dengan agama Islam dan bersenjatakan iman dan mengenal nama-nama dan sifat-sifat Allah yang tidak bersekutu padanya dengan seorangpun sehinggalah ia mengetahui bahawa Dajjal adalah makhluk biasa yang makan dan minum sedangkan Allah maha suci dari semua itu.
  2. Memohon perlindungan ketika tahiyyat terakhir sebelum salam dengan membaca doa berikut:
    “Ya Allah, aku memohon perlindungan dari azab jahannam dan dari azab kubur dan dari fitnah hidup dan mati dan dari seburuk-buruk fitnah al-Masih ad-Dajjal.” [HR Muslim dari Abu Hurairah r.a.]
  3. Menghafal atau membaca 10 ayat awal surah al-Kahfi atau 10 ayat terakhir surah al-Kahfi. Ini berdasarkan hadis yang diriwayatkan oleh Imam Muslim kitab al-Fitan, Bab Zikr ad-Dajjal. Antara keistimewaan surah al-Kahfi adalah sebagaimana sabda Nabi s.a.w. daripada Abi Sa’id al-Khudri r.a: “Sesungguhnya orang yang membaca surah al-Kahfi pada hari Jumaat maka diberi cahaya untuknya di antara dua Jumaat (jumaat ini dan jumaat depan).” [Hadis riwayat al-Hakim, Disahihkan oleh al-Albani dalam Sahih Jami' Shaghir]
  4. Jika telah muncul Dajjal, hendaklah ia bersembunyi dan adalah lebih baik menetap di Mekah dan Madinah kerana Dajjal tidak akan dapat memasuki Kota ini dan Masjid-masjid yang telah di sebutkan sebelum ini [rujuk bhgn 1]. Sabda Nabi: “Barang siapa mendengar ada Dajjal maka hendaklah ia bersembunyi darinya. Demi Allah ada seseorang yang mendatanginya dan dia mengira bahawa ia beriman lantas dia mengikutinya kerana banyak syubhat atau kesamaran yang menyertainya.” [HR Ahmad, Abu Daud dan Hakim]
Matinya Dajjal
Matinya Dajjal adalah ditangan Nabi Isa ‘Alaihissalam. Ketika Nabi Isa turun, sedang Dajjal ketika itu berada di sekitar Baitul Maqdis kemudian Nabi Isa bertemu dengannya di pintu Lud
(menurut pendapat: nama tempat yang berada di lapangan terbang di israel sekarang). Pada waktu Dajjal melihat Isa, lantas Isa menjadi cair seperti garam yang larut di dalam air, kemudian berkata kepada Dajjal:
“Saya akan memukul engkau dan engkau tidak akan dapat lari dariku.”
Kemudian Isa mengejarnya dan membunuhnya lantas berlarian pengikut-pengikut Dajjal kerana dikejar oleh orang-orang mukmin sehingga pokok-pokok ketika itu berbicara:
“Wahai orang muslim, wahai hamba Allah! ini dia orang yahudi di belakangku! Kemarilah bunuhlah dia!”
[Kisah ini ada di dalam An-Nihayah fil-Fitan Wal Malahim juga sebagaimana diriwayatkan oleh Imam Ahmad; Rujuk Peristiwa Menjelang Kiamat, hlm 110-114]
Dengan Matinya Dajjal, maka berakhirlah fitnah terbesar itu dan Allah menyelamatkan orang-orang beriman.
Wallahhualam…

cara ketahui peribadian melalui buah dada.


Ketahui keperibadian dan sifat seorang wanita melalui bentuk payudaranya. Secara logik, bentuk payudara boleh menentukan sifat seseorang namun perkara ini tidak boleh dipercayai 100 peratus. Namun, untuk dijadikan rujukan dan pengetahuan umum ianya boleh dikongsikan bersama.
Payudara besar dan bulat seperti tembikai
• Wanita tersebut memiliki sifat keibuan
• Ingin selalu dipuji
• Inginkan dimanja
• Tapi perempuan jenis ini tidak suka melakukan hubungan seksual secara kerap
Payudara yang tertonjol seperti buah lemon
• Seorang yang sangat-sangat ceria dan selalu memeriahkan suasana
• Suka ketawa bersendirian
• Inginkan kehidupan yang seimbang
Payudara pejal dan bujur seperti nenas
• Seorang yang pintar
• Lebih memikirkan kerjaya
• Romantik dalam percintaan
• Seorang yang setia pada yang Satu

Payudara pejal dan lembut seperti limau gedang
• Prestasi seks yang kurang memuaskan
• Sering terperuk dirumah
• Lebih suka memanjakan kekasih dan kemesraan
• Jarang naik angin
• Berkeyakinan tinggi
Payudara kecil seperti buah ceri
• Seorang yang lucu dan cerdik
• Menghiburkan kekasihnya
• Agak ghairah
Payudara seperti buah pear
• Kerap menduakan suami
• Agak curang

HELLO 2012

 
new life man!!! yeahhh! happy new year :) welcome 2012 . ok la,. sebenanye time new year nih hari malang aku.. slalu mcm tuh.. every year. mesty jadi mcm tuh..
masa malam jumaat aku amek bf aku kat TBS .. ingatkan pagi tuh nk pegi sunwaylagoon.. nk main2 n mandi2.. cousin and best friend aku nih plak x datang2.. sooo. lari lah plan aku.. dorang sampai petang.. T_T ..
then.. pegi lah TS , tengok movie. after tengok movie.. aku and anis nampak lah spray snow yang bodoh tuh... sumer nyer bepuce dari tuh.. dulu aku hampir2 kne hentak ngan helmet pon pasal spray tuh lah..so.. aku bisik la  kat bff aku ni,. ckp nk beli snow.. bf aku nampak,,, then aku suro la bff aku bawak bf die (cousin aku) n bf aku g smoke kat luar kejap.. bf aku dah pk bukan2.. heiah.. jeles la pulak budak nih.. dia cakap aku g jumpe org. sedangkan aku nk beli snow sebab nk serang dia.. then boleh pulak gado2 ,abes budak2 yang lepak2 tepi tuh nampak kiteorg gado . pastuh g lah jalan2.. x der hala tuju.. lepak kat bb plak.. heish.. aku rase Maybank kat bb tuh mesty popular kan... huhuh.. time ni dah malam kan.. lepak depan lot10 dulu jalan2.. ader funtion lagi best kat PAVILION pulak.. perhhhh .. boleh tahan jugak lah layan.. and my bff n bf dye wif  my bf being like so sweet time tuh.. 
then.. kiteorg jalan2 sampai klcc. time tuh ramai giler la manusia.. nasib x g dataran merdeka.. kalau x rase nye mesty lagi ramai orang kut.. lagi rimas agaknye kut.. huhuh.. nk tecabut kot lutut aku nih.. T_T .. sakit tau !!. btw guys... HAPPY NEW YEAR !

Pengikut

omg omg