"Allah tiada Tuhan melainkan Dia Yang Hidup kekal lagi terus menerus mengurus makhluk Nya,tidak mengantuk dan tidak tidur.Kepunyaan Nya apa yang ada di langitdan di bumi.Siapakah yang dapat memberisyafaat disisi Allah tanpa izin Nya?Allah mengetahui apa-apa yang di hadapanmereka dan di belakang mereka, dan mereka tidak mengetahui apa-apa dari ilmu Allah melainkan apa yang dikendaki Nya.Kursi Allah meliputi langit dan bumi.Dam Allah tidak merasa berat memelihara keduanya, dan allahMaha Tinggi lagi Maha Besar."

tanda-tanda nak mati

100 hari
seluruh badan menggeletar

60 hari
pusat rasa bergerak-gerak

40 hari
daun dengan nama orang yang akan mati di arash akan jatuh dan malaikat maut pon datang dengan orang yang bernama tersebut lalu mendapinginya sehingga saat kematian nya. kadang kadang orang yang akan mati itu akan merase atau dapat melihat kehadiran malaikat maut tersebut dan akan sering kelihatan rungsing.

7 hari
mengidam makanan

5 hari
anak tekak bergerak gerak

3 hari
bahagian tengah dahi bergerak gerak

2 hari
seluruh dahi bergerak gerak

1 hari
terase bahagian ubun bergerak gerak di antara waktu subuh dan asar

saat akhir
terase sejuk dari bahagian pusat hingga ke tulang solbi (di bahagian blakang badan)

bila malaikat menyabut nyawa
baginda rasulullah s.a.w. bersabda:
apabila telah sampai ajal seseorang itu maka akan masuk la satu kumpulan malaikat kedalam lubang lubang kecil dalam badan kemudian mereka menarik rohnya melalui kedua2 telapak kakinya hingga ke lutut

datang lagi sekumpulan malaikat yang lain masuk menarik rohnya dari perot sampai ke dada dan kemudian nyer mereka keluar

dan akhir skali datang lagi sekumpulan malaikat masuk dan menarik roh dari dadanya hingga sampai ke kerongkong dan itulah dikatakan saat nazak orang itu.

 rasulullah bersabda:
"kalau orang yang nazak itu orang beriman, maka malaikat jibril a.s akan menebarkan sayapnye di sebelah kanan,sehingga orang yang nazak itu dapat melihat kedudukan nya di syurga.apabila orang beriman itu melihat syurga.maka dia akan lupa kepada orang sekeliling nya ,ini adalah kerana sangat rindunya pada syurga dan melihat terus pandanngan pada sayap jibril a.s
kalau orang nazak itu orang munafik, maka jibrail a.s akan menebarkan sayap sebelah kirinya maka orang yang nazak itu dapat melihat kedudukan nya di neraka dan dalam masa itu orang itu tidak lagi melihat orang di skelilingnya ini adalah kerana terlalu takot nye dia pada api neraka yang akan menjadi tepat tinggal nya"


rambut oh rambut

Mengelakkan rambut gugur
Miliki masalah rambut? Adakah rambut anda gugur, bercabang atau diserang kelemumur? Hakikatnya terdapat pelbagai jenis masalah rambut. Oleh itu, Dara.com memberikan beberapa kaedah atau petua tradisional untuk diamalkan. Zaman ini, remaja begitu gemar pergi ke salun rambut dan membuat rawatan stim, antara yang paling popular adalah kaedah meluruskan rambut (rebonding). Kecantikan yang anda miliki ini hanyalah bersifat sementara, akhirnya anda bakal memiliki rambut yang rosak. Tetapi dengan kaedah rawatan rambut secara tradisional, anda juga mampu memiliki rambut yang sihat dan sempurna. Oleh itu, Dara.com cuba memberikan beberapa petua tradisional yang lebih asli dan tiada kesan sampingan.

Campurkan air asam jawa dan santan ke dalam sebuah bekas. Masukkan beberapa kuntum bunga kenanga atau bunga-bunga yang wangi. Basuh rambut menggunakan campuran tersebut. Rambut akan berbau harum tanpa di syampu.

Masalah rambut kering
Rawatan minyak panas amat sesuai untuk mereka yang mempunyai masalah ini. Caranya ialah panaskan minyak (minyak sayuran) kemudian lumurkan pada rambut menggunakan jari. Kemudian tekupkan kepala dengan tuala yang diwapkan. Biarkan dalam 20 minit dan bersihkan.

Rambut berminyak
Campurkan syampu bersama kuning telur di dalam semangkuk air suam dan cucilah rambut seperti biasa. Lakukannya dua kali dalam seminggu. Insya-Allah masalah rambut minyak akan dapat diatasi.

Warna Solekan

Tahukah kamu pemilihan warna kosmetik yang sesuai amat penting bagi menyerlahkan lagi penampilan kamu? Ini kerana jika pemilihan ini tidak sesuai dengan kulit wajah, penampilan kamu akan kelihatan hambar dan pastinya keyakinan diri kamu hilang. Berikut merupakan tips pemilihan warna kosmetik sesuai mengikut tona kulit kamu:

1. KULIT CERAH
Memiliki kulit cerah memberikan lebih pilihan warna sesuai buat kamu. Pemilihan warna terang dan panas memberikan kamu ‘mood’ moden dan ceria. Pemilihan warna pastel menyerlahkan sifat kelembutan kamu dan membuatkan kamu nampak lebih manis dan segar. Pemilihan warna sejuk seperti warna-warna gelap memberikan gaya elegan buat kamu dan ia sangat sesuai digunakan pada waktu malam.

2. KULIT KUNING LANGSAT
Pemilihan warna seperti hijau tua, ungu, biru dan merah jambu menonjolkan efek solekan menarik pada siang hari. Warna emas atau ‘copper’ menampakkan wajah menjadi eksotik. Cuba elak daripada menggunakan warna-warna seperti pastel,
kuning dan warna-warna terang.

3. KULIT SAWO MATANG
Warna-warna mengandungi ‘shimmer’ (pengilat) untuk kesan berkilau sesuai bagi kamu yang mempunyai warna kulit seperti ini. Ini menyerlahkan daya tarikan solekan dan personaliti kamu itu. Di kala majlis makan malam, apa kata kamu cuba solekan bermotifkan rona gelap dengan kesan berkilauan. Pasti mata tertawan.

Golongan Berusia 35 Tahun Berkemungkinan Ikuti Program PLKN



Ketua Pengarah Jabatan Latihan Khidmat Negara Datuk Abdul Hadi Awang Kechil tidak menolak kemungkinan ada golongan berusia sehingga 35 tahun akan berada di kalangan pelajar lepasan sekolah untuk mengikuti Program Latihan Khidmat Negara (PLKN) pada masa depan.
Beliau memberi amaran remaja yang cuba melarikan diri daripada menyertai PLKN hari ini berkemungkinan besar akan berhadapan dengan situasi yang kurang menyenangkan itu pada masa hadapan.
"Peruntukan akta telah menetapkan, mereka akan tetap dicari dan dipanggil untuk menjalani PLKN sehingga mereka berusia 35 tahun," katanya kepada pemberita selepas melawat kem PLKN Seri Perkasa di sini hari ini.
Katanya nama mereka tidak akan dipadamkan, sebaliknya akan dicari oleh polis jika gagal melaporkan diri selepas dipanggil mengikuti latihan.
Abdul Hadi turut memberi ingatan kegagalan melaporkan diri akan menyebabkan mereka menerima hukuman untuk membuat kerja-kerja kemasyarakatan tetapi selepas tamat hukuman, mereka akan tetap dikehendaki memasuki program itu.
"Sejak program ini dimulakan pada tahun 2004, seramai 9,000 orang gagal melaporkan diri dan nama mereka sudah diberi kepada pihak polis. Kes mereka juga telah dirujuk kepada Peguam Negara.
Peguam Negara membuat kata putus, untuk memanggil mereka semula," katanya. Beliau berkata tahun ini merupakan kali pertama nama-nama yang gagal melaporkan diri dahulu dipanggil semula dan buat permulaan, 500 orang telah dipanggil.
Katanya beberapa pembaharuan telah dibuat untuk kumpulan kedua PLKN yang sepatutnya melaporkan diri pada Mac tetapi ditunda sehingga 15 Mei untuk membolehkan mereka menerima tawaran memasuki universiti tempatan atau ke tingkatan enam.
Pembaharuan ini membolehkan mereka yang dipanggil tidak perlu memasuki kem dahulu dan kemudian memohon penangguhan kerana ini membazirkan masa dan wang ibu bapa serta kerajaan.
"Di pihak kerajaan, kita akan dapat menjimatkan wang elaun, dobi, kos pakaian, gunting rambut dan makanan," katanya.
Mulai tahun ini, katanya pelatih PLKN akan menggunakan pakaian seragam celoreng jenis baru yang lebih selesa dan segak berbanding pakaian lama yang menggunakan bahan yang tidak begitu sesuai dengan cuaca panas di negara ini.

BAGAIMANA HENDAK TAHU GADIS-GADIS ADA DARA? (KHAS FOR MEN ONLY) READ FOR YOUR BENEFIT!

Mengenal Seseorang Gadis Itu Masih Dara (Khas Untuk Lelaki)

SEBAGAI anak gadis yang masih belum pernah melakukan sebarang perbuatan yang berkaitan hubungan asmara atau hubungan seks bebas, anak gadis ini masih lagi terkawal kehormatannya berlandaskan penilaian penglihatan mata kasar.

Untuk makluman anda, sebagai seorang gadis yang masih suci anda akan sentiasa mengekalkan tujuh bahagian yang sensitif ap...abila disentuh lelaki. Tujuh bahagian ini adalah disebut dara bagi seorang gadis yang masih suci. Sebab itulah buah dada anda disebut payudara. Buah dada adalah terlalu sensitif dan mudah dikenalpasti kedudukannya sama ada seseorang gadis itu masih mempunyai dara atau tidak.

Akan tetapi terdapat 5 bahagian lagi selain daripada dara dibahagian kemaluan anda ia juga ada dibahagian tubuh anda yang tidak disebut pada penghujung perkataan sebagal 'Dara' kerana pada bahagian ini tidak begitu dipedulikan oleh anda kerana sesetengah perempuan menganggap ianya tidak memberikan sebarang kesan sampingan jika disentuh berbanding dibahagian kemaluan. Bahagian-bahagian yang dikatakan ini boleh membuktikan yang anda sudah hilang dara pada bahagian kemaluan anda kerana persetubuhan. Enam bahagian yang ada pada anda ini jelas memperlihatkan kehilangan dara pada seorang gadis itu. La juga adalah cara mudah bagi memastikan seseorang perempuan itu masih gadis atau isteri orang.

Tujuh bahagian yang sensitif atau dikatakan kawasan dara ialah rambut, telinga, pipi kiri dan kanan, hidung, bibir, leher, buah dada, bahagian pergelangan tangan hingga jari, pusat (perut), kemaluan, pinggang, peha, tumit dan jari kaki.

Walaubagaimanapun, hanya tujuh bahagian yang sering terdedah kepada penglihatan sahaja mudah untuk mengenal samada seseorang itu gadis atau tidak. Bahagian-bahagian yang dimaksudkan ialah:

(1) pipi kiri dan kanan,

(2) bibir,

(3) telinga,

(4) jari kelingking tangan,

(5) tumit,

(6) bentuk punggung dan

(7) bentuk buah dada yang boleh dilihat walaupun sedang berpakaian.

Tujuh bahagian ini sering kita lihat pada setiap perempuan yang kurang menjaga kehormatannya dan tidak gemar menutup aurat sepenuhnya. Namun begitu walaupun mereka yang mungkin agak sukar untuk mengenali samada perempuan itu isteri orang atau anak gadis ianya masih boleh dikenalpasti melalui tapak tangannya. Saya akan menerangkan kepada anda bagaimana mengenali bahagian tapak tangan untuk mengenali seseorang itu masih gadis atau ianya isteri orang walaupun dia menutup auratnya.

Anda boleh mencuba cara ini untuk menguji samada seseorang gadis itu masih dara atau tidak. Akan tetapi ingin saya nasihatkan agar anda jangan terlalu gelojoh untuk melakukan siasatan terhadap seorang gadis yang baru anda kenali. Berikan sedikit masa untuk memastikan yang mereka itu gadis atau tidak.

Pada kaum perempuan terutama gadis yang masih suci dan tidak pernah melakukan adegan asmara, jangan mudah terpedaya dengan pujukan lelaki yang ingin meneliti tapak tangan dan jari kelingking anda. Mereka mungkin mencuba apabila setelah membaca tulisan ini kepada diri anda.

news


All of us must be on our toes from now onwards. We must work hand-in-hand to track down this animal. This serial acid splasher is of dark complexion and he rides either a Honda EX5 or Yamaha bike with a basket in front. So you should be more careful when you see these 2 types of bike approaching you. If you are a woman, a girl....or well just about anyone who is staying in KL-you might want to follow the following guidelines here:

Always walk facing against the traffic: So that the serial acid splasher will not attack you from the back. Besides that by walking against the traffic you will have a better chance of avoiding anyone who looks suspicious to you.

Avoid walking by the side of the road: If possible don't walk at the side of the road at all if it is unnecessary. You will be exposed and make yourself easy target for this serial acid splasher. Walk near the building where there are crowded people.

Always bring along an umbrella: This might sound crazy...but I suggest that you bring along a huge umbrella with you. So whenever you see someone suspicious approaching you, immediately open that umbrella to shield yourself from any possible attack. Yes! Just open it even though it is not raining. Best of all use the umbrella all the time. Moreover your umbrella can be a potent weapon for you to defend yourself in dangerous situations.

Inform the police of any suspicious motorcyclist: Banking on our lazy and inefficient Malaysian police alone is not enough. So the moment you see anyone riding a bike with dark complexion and looks suspicious...immediately take down the number plate and inform the police to come over as soon as possible. Who knows? Your information might lead to the nabbing of this serial acid splasher!

Put on more clothes: I know the weather is scorching hot right now. But putting on an extra jacket or vest might buy you some time to escape the devastating acid if *touch wood* you are being splashed!

Don't go out at all: No matter where you go, try not to walk...at all. If possible don't even go out if you don't have any transport, preferably car. It doesn't matter if the sundry shop is only 50 metres away from your home...you don't want to risk being splashed with acid right? So ask your parents, husband or other family members to ferry you around if you can.

Use as much water as possible: Water is the best remedy to counter the corrosive acid. The moment someone is being splashed with acid (either it is you or other victims), pour as much water as possible onto the affected body parts especially the eyes. Keep on pouring a large amount of water to dilute the acid. Keep on doing this until the acid has been diluted and washed away. So I suggest all of us to bring a water bottle all the time.

cara hadapi hantu jika terserempak


Pocong
Hantu yang berbungkus macam lepat pisang baru masak ni memang mudah cari kelemahannya. Kita hanya perlu bukak tali pengikat di atas kepalanya dan tarik kain balutannya. Sudah tentu dia akan berasa malu rana dia tidak pakai apa apa pun, selain kain kapan pembungkusnya tu.
Langsuir
Dia ni suka pandang muka kita, jadi beranikan diri anda tenung balik muka dia sambil jelir-jelir lidah. Kalau tak pun tunjuk cermin muka kat dia, pasti dia tersipu-sipu malu.
Pontianak
Hantu yang suka ketawa. Kalau terserempak dengan dia, kita pun mestilah ketawa sama. Kalau boleh kita cuba mengilai lebih kuat dari dia, tentu dia boring.
Hantu Raya
Hantu ni suka beraya dan suka menyamar jadi tuan dia. Cara mengalahkannya senang saja, sambutlah hari raya tiap kali jumpa dia, bagi duit raya, ajak main meriam buluh, suruh kacau dodol atau jaga lemang. Tentu dia tak kacau kita sebab banyak kerja dan aktiviti lain dia nak buat.
Hantu Galah
Hantu ni la yang paling tinggi di muka bumi. Kalau terjumpa dia, kita hendaklah meniarap. Pasti dia tak perasan kita ada disitu.
Jerangkung
Dia ni ada kulit tapi nipis. Tinggal rangka saja, dan paling mudah untuk menewaskannya. Kita hanya perlu tunjal dahinya dengan telunjuk dan lihat gerak-gerinya mengimbangi badan untuk berdiri tegak.
Toyol
Lagi senang kalau nak kalahkan dia, bagi duit satu sen berguni-guni. .nanti dia ingat duit emas, lepas tu dia pikul bawak balik bagi tuannya… lepas tu sah-sah lah dapat penampau Jepun dari tuannya kerana mana nak tukar duit satu sen banyak2 tu
Hantu Ponteng
Yang ni payah sikit nak cakap sebab, hantu-hantu ni cam korang lerrr..takder kerja lain asyik ponteng kerja/sekolah, lepaih tu nengok e-mail..macam sekarang nih..sah-sah tengah ponteng nie..macamana nak jawab..korang sendiri gak jadik hantu..jadi bawak-bawaklah buat kerja … .. hehehehehe

LEPAS BACE NIE DAH TAK YAH TAKUT2 NGAN HANTU..TAKUT PADA DIRI SENDIRI SEBAB KADANG2 DIRI SENDIRI LEBIH MENYERAMKAN DARIPADA HANTU!!!!!!! !”

4tanda laki sedang curang

1- Handphone sentiasa ditangan. Waktu curang ni, handphone ibarat nyawa mereka. Kemana saja mereka pergi..handphone wajib dibawa. Paling best, bab nama dalam phone book ok. Jangan terperdaya! Teman saya, suaminya main asmaradana dengan sorang girl ni. Nama dalam handphone : Mohd Zaki. Nama selepas tertangkap dan mengaku: Zakiah. hahaha
2- Bila dapat gaji,5 hari lepas tuh dah pokai dah. muahaha. Kemana lagi duit tu kalau bukan melayan awek baru woo.
3- Bab dating pun dah kureng waktu ni. Kalau dulu, tiap-tiap malam ajak keluar makan sama-sama. Tapi, waktu curang ni…lelaki akan beri 1001 alasan kalau diajak dating woo. Paling tak tahan, pakwe kawan saya pernah buat alasan nak baca Yasin. Pleaselah. Padahal, rumet cakap…that guy keuar dengan bau perfume semerbak ok.hahaha. Dasar!
4- Kalau dulu, before nak tidur..awek say  i love you..kemain suka. Siap jawab “I love you too yang”. Waktu curang harapan tinggal harapan. Sia-sia aja si awek tunggu dihujung talian. At last, talian sudah diputuskan begitu saja.

cover malu

1. Kalo tersepak batu: Jangan terus bangun, sebaliknyer anda baring dan terus berguling-guling hingga jauh dari perhatian ramai...lepas tu baru bgn bila takde orang nampak..

2. Kalo terjatuh beskal: cepat-cepat naik beskal anda semula dan jatuhla lagi sehingga berkali-kali supaya orang ingat anda saje-saje buat lawak...

3. Kalo terjatuh tangga: terus bersilat seolah-olah anda dirasuk atau sedang berlawan dengan makhluk halus...

4. Kalo terjatuh dalam longkang: pungutlah sampah yang ada sambil marah- marah dengan suara yang kuat, pasti orang menyangka anda seorang yang amat prihatin terhadap kebersihan....

5. Kalo jatuh ketika nak naik bas: jeritlah kuat-kuat.."oi! apa tolak-tolak ni?" walaupun tiada orang di blakang anda....

6. Kalo terjatuh di depan bus stop: terus buat-buat pengsan sehingga ada orang membantu anda..kalo takde..baring terus sampai malam dan takde orang lagi kat bus stop tu...haa...ni lah masa sesuai untuk bangun semula....

7. Kalo jatuh tergelincir kat lantai licin: tarik la kawan (atau sesiapa yang ada kat sebelah anda) untuk jatuh bersama-sama supaya tak lah anda sorang je yang dapat malu...ye tak?....hihihi..selamat beramal=)



pondan

 mcm bodo je -,-

10 jenama leppy HOT kat dunia



























di sebabkan aku x mampu nk beli apple.. aku mampu beli lenovo je.. huhu..




tanda lappy or pc kne serang ngan si cantik lagi comel iaitu virus !

serangan virus,trojan,spyware,SPAM,malware dan sebagainya!
setiap desktop or leppy mesty punye ada virus, tipoo lah kalau x der. mmg suci sangat lah pc korang tuh ,.. huhuh. meh.. nk tunjuk senarai si penyerang  yang cantik lagi comel ni berani mati sisterm komputer.

  1. leppyor pc korang yang tibe2 lembab mcm siput bila nk on
  2. tibe2 pulak ada fail-fail yang x diundang,x tau dri mana dia dtg
  3. progrm dlm windows korang x boleh nk bukak
  4. leppy or pc tibe2 je restart balik or off tibe2 biler korang nk bukak program
  5. application dlm windows hilang sendiri
  6. tibe2 ada logo ot text yg menyebok 
  7. antivirus x berfungsi (loklaq)
  8. muncul tah ape2 progrm kat windows
  9. tibe2 ada fail hilang tanpa d kesan!
  10. tibe2 bertuka sendiri (shortcut)
  11. fail program berubah format .. seperti .exe 
  12. x boleh nk bukak kotak run ,registry window,command prompt ...
  13. ada badsector kat flash drive or hardist window
  14. flash drive or hardist korang hilang space ,label berubah,x boleh tuka label ,fail hilang , fail berubah format,x dpt save fail,lambat view
  15. bile tengah syok taip microsoft office ,dok taip uruf besar kluanye huruf lain. -,-
dah macam ada jin yg dok dalam leppy or pc korang tuh.,. so berhati2 lah yewww

hari2 sesuai memotong kuku


sabda rasullah ''barang siapa mengerat kuku nya pada hari ''

sabtu - nescaya keluar dari dirinya ubat dan masuk kepadanya penyakit 
ahad - nescaya kleluar daripadanya kekayaan dan masuk kepadanya kemiskinan 
isnin - nescaya keluar daripadanya gila dan masuk kepadanyasihat 
selasa - nescaya keluar daripadanya sihat dan masuk kepadanya penyakit
rabu - nescaya keluar daripadanya was2 dan masuk kepadanya kepapaan
khamis - nescaya keluar daripadanya gila dan masuk kepadanya sembuh daripada penyakit
jumaat - nescaya keluar dosa-dosanya seperti pada dilahirkan oleh ibunya dan masuk kepadanya rahmat daripada ALLAH .

Pengikut

omg omg