"Allah tiada Tuhan melainkan Dia Yang Hidup kekal lagi terus menerus mengurus makhluk Nya,tidak mengantuk dan tidak tidur.Kepunyaan Nya apa yang ada di langitdan di bumi.Siapakah yang dapat memberisyafaat disisi Allah tanpa izin Nya?Allah mengetahui apa-apa yang di hadapanmereka dan di belakang mereka, dan mereka tidak mengetahui apa-apa dari ilmu Allah melainkan apa yang dikendaki Nya.Kursi Allah meliputi langit dan bumi.Dam Allah tidak merasa berat memelihara keduanya, dan allahMaha Tinggi lagi Maha Besar."

DURIAN


durian eh? duri....an? an an an ! hurm.. mood : bengang pon ader , bangang pon ader , geram pon ader , sedih pon ader, teringin pon ader .. haaa tah  la.. mcm2 dah rase nih. 
cerita bermula.. mcm poyo je nk cite2 kn.. mcm ni lah.. dulu aku nan ayah memang pantang nampak durian.. perhhh... kalo ader kedai kat tepi jalan tuh.. mesty berenty melantak durian dulu.. one day aku lepak kedai durian nan ayah.. huhu lepak bedua jeeee.. lain tinggal kat umah.. kiteorg makan punye lah banyak durian,. bape banyak tuh aku lupe lah.. hehe . makan punye makan .. dah kenyang balik .. balik pon da maghrib. mandi2 tgok tv.. pastuh.. badan mula la rase pelik.. then aku nan ayah berebut toilet!! toilet bilik ayah rosak... bilik aku pon rosak.. so gune toilet bawah je la.. esok nye ,, aku ngan ayah 1 minggu demam panas. . lepas tuh. tobat anak branak x nk makan durian lagi dah.. lantak kau la nk tayang durian kat depan mata aku pon x heran.!
sejak kejadian tuh . aku ngan ayah memang x panang durian langsng.. kalau nampk kedai durian kat tepi jalan pon kiteorg buat derkkkk je.. sampai ibu merajuk sbb dye nk makan durian. tp kiteorg x nk berenti,. bau pon x boleh duwh! rase loya tekak nih.. teros pening kepala tau! bubur ke.. pulut ke .. gula2 ke.. aku tetap x nk.. rase teringin nk makan pon x der. makan la kau banyak2!!



Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Pengikut

omg omg