"Allah tiada Tuhan melainkan Dia Yang Hidup kekal lagi terus menerus mengurus makhluk Nya,tidak mengantuk dan tidak tidur.Kepunyaan Nya apa yang ada di langitdan di bumi.Siapakah yang dapat memberisyafaat disisi Allah tanpa izin Nya?Allah mengetahui apa-apa yang di hadapanmereka dan di belakang mereka, dan mereka tidak mengetahui apa-apa dari ilmu Allah melainkan apa yang dikendaki Nya.Kursi Allah meliputi langit dan bumi.Dam Allah tidak merasa berat memelihara keduanya, dan allahMaha Tinggi lagi Maha Besar."

ilangkn penat semalam

perhhh...nasib baik la anis tydo umah aku.. kalo x.. mampos aku nk jage arip nih ha.. penat2.. .. x der la boring sangat.. kalo x.. aper la keje kau nk buat. mmber dok umah,. aku pon dok umah lah.. da x der keje sangat! grrrr!!

hehehe.... aku nak tulis ayat ni, x tau la fakta ke auta... korang pk la sendiri... "dalam banyak2 perkara yang kita buat, belajarlah benda yang paling penat sekali yang kita pernah lakukan. tau x knape? Coz bila kita belajar kita memerlukan otak untuk berfikir n memahami sesuatu. Kita kerah otak kita untuk terima ape yang sepatutnya otak kita kena terima. Bila ni terjadi, otak kita akan berasa penat. n pepaham je la, bila otak penat... semua fungsi2 lain akan jadi lemah gak! sebab tu la kekadang orang pernah cakap, penat belajar xkan sama ngan penat bekerja!! Kalau penat bekerja, balik trus tido. Pg esok bila bgn badan akan segar balik...tp kalau penat belajar, sampai nak tido pun otak masih ligat bekerja, bila dah tido plak... otak akan start memproses data n terus bekerja, bila bgn jek pg esoknya, bdn still lagi rasa penat n letih. tu lah dier kepenatan bila belajar" kekadang mak bapak or org lain x pernah phm kenapa kekadang student ni kuat tdo!! termasuk le aku. hehehe. 'diorang mesti ckp cam ni, bapak ko tu dari pagi sampai petang bekerja, xde la cam kau ni. balik je tido, balik je tido. Mak kat rumah ni bley wat macam2 keje.. basuh pggn, basuh baju, kemas rumah, masak lagi.... kau tu belajar je. bukan ade wat keje pun!!! tu pun asik tido jek.. tak paham mak tgk.. kalau rasa mak korang ade cakap cam tu, tunjukkan laman ni supaya diorang bley paham!! kalo korang xnk pun xpe. mungkin bkn sume y jadikan tido tu sbg hobi sampingan

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Pengikut

omg omg